zondag, september 18, 2005

Concert: Mala Vita


Nederlands beste patchankaband, Mala Vita, trad gisteren op in de Kelder in Amersfoort. Er waren ongeveer vijftig mensen aanwezig waarvan een kwart op het podium, inclusief roadie, en nog eens vijf man achter de bar. Buiten was het koud en binnen werd het niet veel warmer, al deed iedereen zijn best om er wat van te maken. Nu heb ik weinig bands gezien die de kelder op zijn kop kregen - standaard een kut geluid en haast geen publiek – dus ik houd het er maar op dat ik ze nog een kans moet geven in een ander zaal. Ergens volgende week speelt Gem in de kelder. Ik wens ze veel succes.

3 Comments:

Blogger Femke (Mama) said...

poes, ik heb ze bij toeval op een Que pasa avond gezien in de Melkweg en toen waren ze juist verrassend goed. Ik heb zelf de neiging te denken dat de plaats van het concert wel degelijk debet is aan het succes van een avond of niet. Idd je hebt gelijk (deze keer dan:-))

18 september, 2005 13:52  
Blogger Femke (Mama) said...

Even een uitleg van de PATCHANKA SOUND
Patchanga met een g is een muziekstijl die vooral te maken heeft met salsa en Cubaanse muziek. Eind jaren-'60 werd het veel gedraaid. De patchanka met een k is de muziek van bijvoorbeeld Manu Chao: een mix van Zuid-Amerikaans, reggae, ska en allerlei Europese en Spaanse invloeden. Ook wel Latin cross-over genoemd.

19 september, 2005 16:39  
Blogger Maxin Hejduk said...

U zei Gem? Die zou ik als inwoner van Amersfoort ZEKER gaan pakken!

Maxin Hejduk

19 september, 2005 17:53  

Een reactie posten

<< Home