vrijdag, september 16, 2005

Hans Teeuwen stopt als cabaretier


Uitgegeven: 16 september 2005 07:12
AMSTERDAM - Hans Teeuwen stopt als cabaretier. Hij weet niet of hij nooit meer op het podium zal staan maar de komende jaren maakt hij geen nieuw programma. Dat heeft hij vrijdag gezegd in een interview met de Volkskrant. De voorstellingen matten hem zo af dat hij "gewoon even klaar" is met cabaret.
"Ik heb tien jaar cabaret gedaan, vijf programma's gemaakt, er is veel gelachen, ik heb veel applaus gekregen, maar als ik eraan terugdenk, is het eerste dat me te binnen schiet toch die ongelofelijke vermoeidheid", zegt Teeuwen.
"Een cabaretprogramma moet je toch minstens honderd keer spelen. Daar ben je dus anderhalf jaar zoet mee." Zo'n lange tournee ziet hij zichzelf de komende tijd niet meer maken, ook al omdat zijn voorstellingen veel energie vergen.
Bron:
www.nu.nl

12 Comments:

Blogger Femke (Mama) said...

Ok Kb je bent me voor, maar moet ook wel op je eigen blog:-) Maar mijn vraag is, wat moet Teeuwen zijn nieuwe beroep worden? Ik ben benieuwd naar jullie reacties!!
Ciao.

16 september, 2005 13:39  
Blogger KB said...

Conducteur in de interncity tussen Amersfoort en Duivendrecht in de ochtendsplits.. dat lijkt me wel wat!

16 september, 2005 14:03  
Blogger Femke (Mama) said...

cliniclown

16 september, 2005 15:49  
Anonymous Anoniem said...

hansje teeuwen for president,

hij wil films gaan maken,
ook niet gek....

16 september, 2005 16:35  
Blogger Maxin Hejduk said...

Het is niet eens zo erg moet ik zeggen.
De kaarten voor Teeuwen gingen toch altijd al naar de abbonnementhouders. Als normale ziel die iets verder van de theaters wegstond was er normaliter toch geen kaartje te krijgen.

Op zich ben ik ook wel voor afgeronde processen. We hoeven nu alleen maar de DVD's van zijn oude werk te verzamelen en niet elk jaar weer een nieuwe kopen.

DVD van Hans Teeuwen... leuke kadotip voor Juud!

Maxin Hejduk (die bij kado's voor zijn ega nóóit aan zichzelf denkt...)

16 september, 2005 16:44  
Blogger KB said...

Als hij nu alleen de oudejaarsconference voor zijn rekening zou nemen. Zeg voor een ton per jaar.
Hoeft ie maar één keer per jaar op te treden en toch ieder jaar een nieuwe show

16 september, 2005 17:02  
Blogger Femke (Mama) said...

Ps of regenpakje hoor ik net. Maar die optie hebben wij al ;-)

16 september, 2005 17:23  
Anonymous Anoniem said...

Nou mensen, kan ik u toch even mededelen dat ik vandaag, of eigenlijk gisteren, toch heel toevallig bij een postproductiebedrijf was waar de heer Teeuwen, Hans voor vrienden, net de laatste hand had gelegd aan het geluid van zijn film Masterclass, met Peer Mancini in de hoofdrol en Pierre Bokma als zijn sidekick. En als ik de geluidsjongen mocht geloven - en waarom niet, het leek mij een betrouwbare jongeman, zo eentje die niet zomaar iets zegt omdat ie denkt dat 't 'm populairder maakt - wordt de film hilarisch. Peer Mancini speelt namelijk een legendarsiche acteur die in de jaren '80 legendarische masterclasses gaf aan o.a. Pierre Bokma en Gijs van Asschat tot Harlingen en Terug, hij is alleen, along the road, totaal geflipt, maar geeft nu nog één keertje, for old times sake, een masterclass en wel aan de Toneelacademie te Eindhoven. En nu wilde het geniale dat de leerlingen van de toneelacademie van Eindhoven niet wisten dat het een fictiefilm was, maar werkelijk dachten dat Peer Mancini serieus een masterclass aan het geven was met, naar verluid, hilarisch resultaat. Als u me even wil excuseren, ga ik alvast voor de bioscoop liggen in m'n slaapzak.

17 september, 2005 00:54  
Anonymous Anoniem said...

Als hij ergens boven de 40 is, wil meneer Teeuwen trouwens Frank Sinatra-nummers gaan zingen met een bigband, las ik net in het bewuste Volkskrant Magazine-interview. Ook het naar uitkijken waard, dunkt mij.

17 september, 2005 12:54  
Blogger KB said...

Kijk ... dit zijn de nieuwtjes waar we op zitten te wachten... Houd een plekje vrij, ga meteen mijn slaapzak halen.

17 september, 2005 15:00  
Blogger Femke (Mama) said...

8 uur journaal presentator. Ik heb gehoord dat er geen meer is per januari 2006.

18 september, 2005 14:29  
Blogger Femke (Mama) said...

Nou het gaat mooi niet lukken om naar Hans Teeuwen te gaan, want de producent (Column Producties, degene die veel van Van Gogh produceerde) heeft mooi besloten om er maar een gesloten voorstelling van te maken. Dus leuk geplaatst dit bericht, maar het is een beetje misplaatst.

28 september, 2005 15:03  

Een reactie posten

<< Home