woensdag, juni 28, 2006

Tool in de HMH

Wat een band… met het volume op ‘harder kan echt niet’ bleef het geluid verrassend helder klinken in de Heineken Music Hall. Met Tool op het podium zie je meer dan alleen een concert. Het is een beleving waar er in de hardrock of metal, of hoe je die herrie noemt, geen gelijke in te vinden is; uniek in zijn soort. Ik mag altijd graag mijn grote vriend Simon citeren bij dit soort concertjes: ’Tool is geen gewone muziek maar kunst.’ En gelijk heeft hij.

Nu is voor mij muziek sowieso al de hoogste kunstvorm, waar Tool (en dEUS, Sigur Ros, Mars Volta en nog zo wat) voor zorg dragen, met uitstekende albums en concerten. Gisterenavond was daar zeker weer de bevestiging van. Een prachtige setlist waarop alleen Pushit op ontbrak, zorgde weer voor ruime anderhalf uur durend kunstgenot.

Met lang uitgesponnen nummers en een prachtige uitvoering van Sober lieten de vier mannen weer horen dat het magische geluid van de cd echt uit gewone instrumenten komt, gemaakt van materialen afkomstig van planeet aarde. Dat blijft je toch bij ieder concert weer verbazen.

Morgen zie ik ze met mijn lief op Rock Werchter! En hoorde ik het nu goed? Komen ze in november weer!

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Goddomme wat was het hemels en adembenemend prachtig! Ik zit nog bij te komen.
Veel plezier op Werchter,
Groetjes, Judith

28 juni, 2006 12:57  
Blogger Simon said...

Beter dan drugs!! Wat een trip...
Vorige keren waren zwaar indrukwekkend, maar toch lijkt het alsof ze steeds beter worden. De allerbeste rockband op aarde en ver daarvandaan!!
Ik hoorde Maynard ook zeggen dat ze snel terugkomen, dus dat is geen slecht nieuws. Ik hoop alleen dat ze dan niet in Ahoy ofzo staan. Doe nog maar een keer de HMH!!

28 juni, 2006 15:03  
Blogger toolhead said...

Ga er maar van uit dat het in november wél de Ahoy wordt (concert was nu in 5 minuten uitverkocht en in buitenland doen ze nu en zeker straks ook veel grotere zalen).

Ik vond Pinkpop beter dan HMH, en Roskilde was echt de beste van de vier die ik dit jaar zag (Luxemburg, Pinkpop, HMH). All time komt afgelopen zaterdag denk ik op #2 of #3. :)

04 juli, 2006 15:51  

Een reactie posten

<< Home