maandag, mei 21, 2007

Top 10 slechtste teksten ooit

Het is alweer van begin deze maand, maar BBC 6 heeft de top 10 van slechtste songteksten ooit bekend gemaakt.
Op één niemand minder dan Des'ree (foto) met Life!

I don't want to see a ghost
It's the sight that I fear most
I'd rather have a piece of toast
Watch the evening news

Ook Razorlight, Duran Duran, ABC, Oasis, U2 en Snap (I'm as serious as cancer, When I say rhythm is a dancer) staan in de top 10.

Het lijstje kan je hier vinden.

Jammer dat Creed er niet instaat. Het briljante With arms wide open begint met het niet minder briljante:
Well I just heard the news today
It seems my life is going to change
I closed my eyes, begin to pray
Then tears of joy stream down my face

Ook mooi. Denk ik dan...
Iemand anders nog hopeloze teksten?

3 Comments:

Blogger Simon said...

Ik heb hard na zitten denken maar die van Des'ree en Creed zijn inderdaad zo beroerd dat ze bijna niet te overtreffen zijn. In onze eigen taal worden echter soms ook literaire hoogstandjes verwerkt in songteksten. Trieste hoogtepunten:

Maar in m'n tuin daar bloeit een roos (Pierre Kartner)

De aarde die beeft, de wereld die leeft
Dieren in nood, een mens zonder brood
Geweren van staal, 't is-t-er allemaal
De wereld lijkt mooi, de wereld lijkt klein
Toch is er nog meer, toch is er veel meer
Ik weet 't niet meer, ik weet 't niet meer

Als ik je neem (Rob de Nijs)

Als ik je neem zoals je nooit genomen bent
Als ik je neem zo schaamteloos, uitbundig, ongeremd
Als ik je neem, als ik je neem
Als ik je neem je stoutste dromen overtref
Als ik je neem over de grenzen heen van elk besef
Als ik je neem, als ik je neem

En last but not least:

Lief klein konijntje (Henkie)

Lief klein konijntje had een vliegje op zijn neus
Lief klein konijntje had een vliegje op zijn neus
Lief klein konijntje had een vliegje op zijn neus
en het vloog maar heen en weer

ooooooohhhhh lief klein konijntje
ooooooohhhhh lief klein konijntje
ooooooohhhhh lief klein konijntje
had een vliegje op zijn neus

21 mei, 2007 15:41  
Blogger Hotlipzz said...

Ik vertelde Maxin gister nog dat ik fan was van het gelwedige Silverchair (nadat mijn vriendje verklapte dat ik cd's bezit van Ugly Kid Joe, hallo, we hebben het wel over begion jaren 90 he, dat mag toch?).
Silverchair is nl nog zo'n band met briljante teksten, vooral op dat vroegere album Frogstomp. Shade heet het nummer. Hij zingt (en ik zing dan heel hard mee en dit is echtwaar het hele nummer):

If you're hurt,
Why don't you tell someone.
Don't feel bad,
You're not the only one, yeah.

Don't go hiding,
Hiding, in the shade.

If you were abused,
I'll find someone to help you.
I know you were used,
What are you gonna' do?
Yeah...

29 mei, 2007 14:29  
Anonymous Anoniem said...

Kwam dit blogje toevallig tegen tijdens het surfen. Kan het misschien zijn dat jullie niet weten in welk verband je de tekst van Creed moet lezen?

Stel je een man voor die al lang heel graag kinderen wil hebben, en die vanochtend gehoord heeft dat vriendinnetje eindelijk zwanger is. Ik kan als zeer recente vader vertellen dat die tekst in dat licht wel degelijk een heleboel betekenis heeft.

26 augustus, 2007 20:58  

Een reactie posten

<< Home