zondag, oktober 01, 2006

Nick Cave in Antwerpen



Beter laat dan nooit… een recensie.
Nick Cave bezocht vorige week zondag en maandag Antwerpen om twee concerten in de Elisabeth zaal te gegeven.
Onze kaartjes waren voor de maandag.
We waren ruim op tijd in Antwerpen want voor een dergelijk concert kun je niet vroeg genoeg zijn. Dus op zaterdag ingecheckt in een alleraardigst Bed & Breakfast herenhuis met werkelijk prachtige kamers voor veel te weinig centen. In drie dagen rond zwerven in de Belgische havenstad kwamen we er achter dat er meer mensen naar Nick Cave wilden dan er kaarten waren. Of we nu in een restaurant waren, in de B&B of zelf in een boekhandel, bij het woord Nick Cave in combinatie me Concert was de eerste vraag of we nog kaartjes over hadden.

Op de bewuster maandag werd de Nick Cave delegatie van WM uitgebreid van Femke en KB met Maxim Hedjuk, zijn lieve Judith en Jacq. Na een maaltijd te hebben genoten in een plaatselijke Taverne - waar volgens de ober, Nick hem zelf met een paar gasten de avond er voor OOK had gegeten – zaten we propertjes op tijd op onze pluche stoeltjes in de zaal die ieder moment kon worden omgetoverd in een tempel ter verering van de man in het zwart.

Over het concert valt weinig te vertellen. Behalve dat het gewoon heerlijk was. Alle recensies die ik heb gelezen omschrijven het al: hij is grappig, de muziek is briljant en na twee uur en een kwartier wil je gewoon nog steeds veel meer horen en zien van deze heerlijke gelukkige man en die fantastische band. Je klapt je handjes warm, je zingt uit volle borst ‘OOOOOOOHHH MAMA’ en je lacht om zijn praatje. En dat, dat had je in eerste instantie toch niet verwacht van de vleermuiskoning en ook niet van je zelf.

We zijn nu bijna een week verder en ik ben er nog steeds apetrots op dat ik er bij was.
Nick bedankt.

Labels:

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ja, potverdorie, dat was super he!! Geeb, jij ook dank voor de tip en het regelen van de kaartjes en het hotel! Super!!
Kussen, ook voor de rest, Judith

03 oktober, 2006 10:24  
Anonymous Anoniem said...

Yeah, mijn dank is ook groot!Het waren 2 perfecte dagen. Superhotel, superconcert in een geweldige stad met
zeer aangenaam gezelschap!!!Moeten we veeeeel vaker doen!!!
kussen voor allen,Jacq.

03 oktober, 2006 10:50  
Blogger Maxin Hejduk said...

Het is nu toch al een dikke week geleden, maar elk moment van de dag schiet er weer een ander nummer of stuk tekst van Cave mijn hoofd binnen. 'they keep bringing out the dead now', 'there is a war coming', 'i hear stories from the chamber, that christ was born into a manger', babe, you turn me on' enz. enz.

Cave was fucking brilliant en elke kans die ik nog krijg om de man aan het werk te zien, zal ik met beide handen aangrijpen!

05 oktober, 2006 10:28  

Een reactie posten

<< Home