dinsdag, juli 18, 2006

Klaar voor Lowlands


Gisteren hebben we ze dan eindelijk gekocht. De kaarten voor Lowlands.
Naast de argumenten dat je in een weekend alles vindt wat je leuk lijkt (muziekjes, leuke mensen, lekker eten, beetje blowen, beetje drinken, dansje doen etc. etc.) zijn er ook programma-technisch meer dan voldoende redenen om af te reizen.

In de categorie leuk dat ze er zijn, houd ik best een uurtje vol:
- Fun Lovin'Criminals
- Spearhead
- Hard-Fi
- Muse
- Placebo
- Snow Patrol
- Tiga
- Spinvis

In de categorie, ken ik nog niet, maar kan weleens een bandje zijn waar je na lowlands voor naar de platenzaak rent:
- !!!
- The Dead 60's
- The Kooks
- Panic! at the disco
- The Veils
- Yeah Yeah Yeahs
- Mew

De categorie band die je persé wil zien, en dus een paar hartverscheurende dilemma's zal opleveren:
- Arctic Monkeys
- Belle and Sebastian
- Bloc Party
- Broken Social Scene
- DJ Shadow
- Iggy & The Stooges
- Infadels
- Johan
- Massive Attack
- The Magic Numbers
- The Raconteurs
- Scissor Sisters
- The Streets (foto)
- The Twillight Singers ft. Greg Dulli & Mark Lanegan
- Urban Dance Squad
- Wir Sind Helden
- Wolfmother

Ik kan me -achteraf legendarische- Lowlandsen herinneren waar ik met veel kleinere vooraf-lijstjes naar toe ging...

Hoe zat het ook al weer? Without music life would be a mistake?

8 Comments:

Blogger Rodney D. Handsom said...

Te weinig voor mij...

18 juli, 2006 12:29  
Blogger KB said...

Genoeg voor mij maar... toch stel ik de beslissing nog ff uit... wat me nooit heeft weerhouden en wat ik zeer onbelangrijk vindt, breekt me nu een beetje op... mOnEY. Waar is die ene sok nou gebleven.

18 juli, 2006 13:02  
Blogger Maxin Hejduk said...

Poeh...
Je moet het maar durven...
De glansrijke comeback van UDS missen, niét bij de doorbraak van wolfmother (Woman!) zijn, geen getuige zijn van The Magic Numbers die de Golf inpakken, The Streets niet prachtig revanche zien nemen, 10.000 man niet horen bleren dat je great lookt op de dansvloer, de iconen Lanegan en Dulli niet samen op een podium zien staan, Iggy niet zien sterven op het podium en het kippenvel bij Wenn es passiert zal vast minder zijn als je thuis voor je webcastje Wir sind helden zit te kijken.

Dat risico is toch veel te groot, lieve mensen? Zo word je later nooit een goede opa of oma als je kleinkinderen vragen wat je zoal gedaan toen je nog niet zo heel oud was...

19 juli, 2006 13:16  
Anonymous Anoniem said...

En niet te vergeten het hele weekend ver van de boxen lekker sinas drinken met Judith!

19 juli, 2006 16:19  
Anonymous Anoniem said...

Sinas drinken met Judith... dat wordt toch wel mijn favoriete programma-onderdeel van Lowlands! :-D

19 juli, 2006 22:04  
Blogger Hotlipzz said...

Uhm, als voormalig hardcore festival/Lowlands bezoeker sla ik dit jaar (net al vorig jaar)over. Wat te denken van: de hitte en dat er dan geen drinkwater meer is en dat je dan meer dan 2 euro moet betalen om niet flauw te vallen. En dat alle 60.000 mensen net als jij een plekje in de schaduw willen.
Ik weet niet waar het fout is gegaan in mijn leven, maar ik vrees dat ik een Grumpy Old Women ben geworden. Gek wel dat ik mijn festivalperiode afsluit en dan zelf ga dj-en en bas spelen. De enige keer dat je mij dus weer op een festival zult vinden is als ik er geprogrammeerd sta....en ik ken alle bandjes die op Lowlands spelen alllllaaaang van Myspace...dus. Maar iedereen toch veel plezier hoor! De Yeah Yeah Yeahs & the dead 60's are the best.

20 juli, 2006 10:00  
Blogger toolhead said...

"In de categorie, ken ik nog niet, maar kan weleens een bandje zijn waar je na lowlands voor naar de platenzaak rent:"
- !!!
- Mew
vooral deze twee wat mij betreft. Zowel op plaat als live erg sterk. (Beide bands in de Melkweg gezien.)

"De categorie band die je persé wil zien, en dus een paar hartverscheurende dilemma's zal opleveren:"
Johan en vooral Infadels (heb je die nu nog niet gezien? :)) struikel je in het clubcircuit al over, kun je op Lowlands rustig laten schieten. Broken Social Scene komt hier ook wel elk jaar. The Streets zuigt live, dus al die bands zou ik eventueel schrappen indien tegelijk met wat je nog meer in het lijstje had.
Heb zelf de mazzel dat ik alles in je persé lijstje al eens heb gezien (en een hoop ook in dit jaar), dus misschien heb ik geen recht van spreken. :)
Mijn must-see (again)s:
Mew
DJ Shadow
Wolfmother
Gogol Bordello
Iggy & The Stooges
Ministry
The Raconteurs
!!!
Belle & Sebastian
Hot Chip
Joan As Police Woman
Snow Patrol
Twilight Singers feat. Greg Dulli & Mark Lanegan

20 juli, 2006 18:21  
Blogger Maxin Hejduk said...

Dank u voor de adviezen Toolhead!
Mew lijkt me inderdaad zeer interessant!

Mike Skinner ga ik -mocht daar niet iets prachtigs tegenover staan- toch weer een kansje geven... Zijn eerste optreden vond ik erg goed op lowlands. Zijn tweede was een aanfluiting, maar ook weer uitermate grappig. Bovendien kan ik maar geen genoeg krijgen van turn the page. Bovendien verwacht ik dat hij zelf ook wat recht te zetten heeft. Hij heeft over het optreden van twee jaar geleden zelfs een nummer geschreven. En bij concerten in het clubcircuit kan ik niet altijd zijn, dus broken social scene en infadels heb ik nog niet gezien. Maar een ding is me wel duidelijk geworden: Het programma is weer prima!

@hot lipzz
Je beseft toch wel dat optredens van bijvoorbeeld The Magic Numbers in een premature fase van een 'smensch leven uitermate heilzaam is?

21 juli, 2006 10:25  

Een reactie posten

<< Home