woensdag, februari 01, 2006

Utrechtse gitaarbands om in de gaten te houden



Afgelopen zaterdag presenteerde Garcia de nieuwe single good= evil in een aangenaam gevuld Ekko. In het voorprogramma speelde Moskowicz.

Ik kon er niet bijzijn (werk), maar proefde een uiterst aangename sfeer in de Ekko, ruim een uur nadat Garcia genokt was. Tevreden muzikanten, uitgelaten publiek. Enfin je kent het wel. 3voor12 was wél aanwezig en is zeer duidelijk (zie link in de titel).

Gelukkig had ik beide bands al eerder gezien. Garcia verzorgde het voorprogramma van Helmet en klonken daar strak en lekker. Enkele maanden daarna zag ik ze in de Moira tijdens het herfsteikels-feest. Daar overtuigden ze volledig. Naast strakke eigen nummers werden daar ook unsung van helmet gespeeld (Page zou tevreden toegekeken hebben) en dead or alive's spin me round werd in een jasje gegoten die het nummer een keer of 1.000 beter paste dan dat kitcherige fuckin' 80's hansopje.
Wil je dus weer eens een lekkere strakke rockband pakken, ga Garcia zien. De single die afgelopen weekend gepresenteerd werd, is nu te koop. Doe je voordeel!

Moskowicz is een soort allstar band. Speelde twee weken geleden in De Flitz en bezorgden de bezoekers die avond een uitermate aangename avond.
Bassist Herman (van muziekwinkel Standbye, oh nee, Dirk Witte) speelt ook in The Yearlings, maar wilde rocken. Omdat hij de muzikanten wereld in Utrecht op zijn duim kent, wist hij al rap drie jonge honden te mobiliseren die hem daarin goed terzijde konden staan. Zanger Jordi heeft een aangename rauwe stem, gitarist Martijn is zo'n beetje alles wat je wenst (jong, snel, dedicatief en charismatisch) en drummer Bram (zie foto) is niet minder dan een fenomeen. Schijnt het ook uitstekend te doen als drummer bij Illicit, wat weer zijn veelzijdigheid aangeeft. De muziek is platter en gemakkelijker dan Garcia, maar slaat heel hoog uit op de lekker-meter.

Album zit eraan te komen voor Moskowicz. Herman kennende zal de presentatie vast gepaard met een avond vol leuke bands (ik neem aan dat Garcia ook van de partij is) en mag vooraf al beschouwd worden als een avond om niet te missen.

Zou ik ook niet doen, al ik jou was.

6 Comments:

Blogger Hotlipzz said...

Hee, je zegt altijd wel wat over de dj's.....why not NU? Hotlipzz&Jane draaiden weer lekker totdat we weggestuurd werden door Joep-met-zn-...ohnee, laat ik beleefd blijven. Hij moet zn plekje hard verdedigen, nu wij in de lift zitten, haha. Ik zeg: we moeten een DJ Battle met 'm doen zoals ze die nu in de Acu organiseren op donderdagavonden. En ja, Garcia rocks!

01 februari, 2006 14:09  
Blogger toolhead said...

hmmm... blijkbaar wat gemist, maar dat begreep ik al uit het stukje van mijn 3voor12 collega.

01 februari, 2006 14:20  
Blogger Maxin Hejduk said...

Van die twee plaatjes die ik gehoord heb van jullie, heb ik net te weinig beeld kunnen vormen...

En als ik jullie elke keer de hemel inschrijf (terecht overigens) komen er verdenkingen...

Excuses!

01 februari, 2006 15:50  
Blogger Rodney D. Handsom said...

Mooie recensie voor iemand die er niet bij was! Je mag het me kwalijk nemen dat ik er niets over schreef, dat doe ik mezelf ook wel een beetje.
Je hebt overigens wel gelijk. En de dj's waren ook wel goed...

05 februari, 2006 13:22  
Blogger Hotlipzz said...

Tja, Maxientje, val je FF door de mand....wel een recensie over Garcia en Moskowicz die je NIET gezien hebt, en niets over Hotlipzz&Jane waarvan je maarrrr plaatjes gehoord hebt...
Ik kan het je trouwens ook niet kwalijk nemen want inderdaad: dan gaat het zo opvallen he! haha.

06 februari, 2006 09:52  
Blogger Rodney D. Handsom said...

Ho ho, Hotje, je hebt het wel over een vriend. Frustraties moet je maar afreageren op Joep-met-zn...

07 februari, 2006 10:11  

Een reactie posten

<< Home