maandag, november 21, 2005

Niks leuker dan lijstjes maken...


Het is ieder jaar weer een leuk avondje radio. De song van het jaar van de VPRO. Je kan nu kiezen. En wat is er nu leuker dan lijstjes maken? En ook leuk: lijstjes van anderen bekijken.

De lijsten van voorgaande jaren doornemend is de conclusie duidelijk: het is een uitstekende weergave van datgene wat er dat jaar zich heeft afgespeeld op muziekgebied.

Mijn top 5 voor dit jaar:
1. Millionaire
2. Arcade Fire (foto)
3. dEUS
4. Sigur Ros
5. Magic Numbers

14 Comments:

Blogger KB said...

Is dit je top 5 van best songs of gewoon favoriete band?

22 november, 2005 09:55  
Blogger Femke (Mama) said...

aah de tijd vd lijstjes breekt weer aan. Volgens mij las ik op de 3voor12 site ook een maak je lijstje oproepje.

22 november, 2005 11:03  
Blogger Rodney D. Handsom said...

Ik heb wel al een dodenlijst
:
1. Shakira
2. Keane
3. Anastacia
4. Southside Spinners
5. Guus Meeuwis

Suggesties zijn welkom

22 november, 2005 12:08  
Blogger Maxin Hejduk said...

Het lijstje is de top 5 die ik heb ingevuld bij de song van het jaar op 3voor12.

23 november, 2005 12:52  
Blogger Rodney D. Handsom said...

Die gozer van Arcade Fire ziet er nogal reli uit. Mooi bevlogen.

23 november, 2005 14:34  
Blogger Rodney D. Handsom said...

Ah, maar Arcade Fire hoort zeker niet op mijn dodenlijst, laat dat duidelijk zijn. Bijna integendeel zou ik zo zeggen. Ik broed nog op mijn voorkeurslijst.

24 november, 2005 13:05  
Blogger Rodney D. Handsom said...

En als Shakira poedeltje naakt naast/op je zit en dan iets in je oor fluistert waag ik te betwijfelen of je kleine m4rc nog fier overeind blijft

24 november, 2005 13:07  
Blogger KB said...

Mijn lijstje komt er aan. Ga eerst maar eens beginnen met de top 5 beste concerten van dit jaar.

24 november, 2005 16:28  
Blogger Maxin Hejduk said...

Top 5 concerten?
Nice!
1. Cave op Lowlands
2. Arcade Fire op Lowlands
3. dEUS in Tivoli
4. The Mars Volta in Paradiso
5. Sigur Ros in Paradiso

Jezus Christ... Wat een concertjaar!

24 november, 2005 19:24  
Blogger Rodney D. Handsom said...

Welaan, de concertlijst

1. dEUS - Tivoli
2. Helmet - De Helling
3. Garcia - Mezz
4. Millionaire - De Helling
5. Spades - Stairway to Heaven

25 november, 2005 12:36  
Blogger KB said...

Ik maak er een top 3 van, in willekeurige volgorde, omdat dit DE concerte waren, voor mij. Niet alleen van dit jaar. Zes steken met kop en schouder boven de rest uit. Ze staan tevens alle drie in mijn top 10 allertijden.

- deus in tivoli
- mars volta paradiso
- sigur ros paradiso

Legendarische concerten in de rij met kyuss, shellac, nick cave, tom waits, tool, beastie met uds...

25 november, 2005 13:04  
Blogger KB said...

correcties: concerten - zes is ze -

25 november, 2005 14:30  
Blogger Rodney D. Handsom said...

Ah, legendarische. Dan ga ik eens diep graven. Top tien volgt binnenkort.

25 november, 2005 14:40  
Blogger Rodney D. Handsom said...

Trouwens, op mijn concertlijstje komt zZz in EKKO niet eens voor. Schande!! Maar ja, knetterrrrstoned hè...

26 november, 2005 10:57  

Een reactie posten

<< Home