zaterdag, oktober 15, 2005

War Child - Help, a day in the Life


Het is nooit mijn band geweest, Coldplay is mijn te zoetsappig, eentonig en alleen verrassend met dat hitje van ze, ‘Yellow’. Die laatste cd van ze, daar kwam ik al helemaal niet doorheen. Totdat ik het cdtje ‘Help, a day in the Life’ in mijn handen kreeg. Een niets vermoedende verzamelaar ‘to help children affected by war’. Met bijdragen van Radiohead, Keane, Gorrilaz, Damien Rice, The kaizer Chiefs, The Manic Street Preachers en nog veel meer. Het eerste nummer ‘how you see the world no.2’ pakte me direct. Wellicht is Coldplay in kleine dosering goed te behappen. Nummers van Radiohead ‘I want None Of This’ en Damien Rice ‘Cross-eyed Bear’ – eindelijk een nummer van Damien dat, volgens mij, niet over een meisje van 14 gaat – zijn zeker zeer de moeite waard. En ook The Magic Numbers en Elbow leveren een prima bijdrage aan dit leuke cd’tje en het is nog voor een goed doel ook: War Child. Meer info lees je hier!