donderdag, oktober 05, 2006

Tip voor een koude winteravond


Nadat ik de dvd van Coachella al een paar keer brandend in mijn handen had gehad, heb ik hem laatst gekocht. En daar ben ik behoorlijk blij mee!

Coachella is een festival in Indio Californië en heeft ieder jaar een line-up die een gevoel van vingerlikken op geen enkele manier kan weerstaan. Nu hebben ze diverse concerten van de afgelopen jaargangen gebundeld op een DVD met wat tussenstukjes van wat performance art op het terrein en korte interviewtjes met bezoekers en muzikanten. Alles gevangen door een cameraman met een goed oog voor mooie shotjes.

Belangrijkste blijft uiteraard de muziek (je weet wel, without music life etc. etc.)en die is voortreffelijk. Bovendien is het geluid beduidend beter dan dat ik gewend was van concert-dvd's.
We zien The Mars Volta hoog springen en weer uitermate sexy zijn, Arcade Fire de boel in de fik zetten, Iggy als een tornado over het podium raggen, Radiohead op haar best, Belle & Sebastian gezellig zijn en The Pixies ontroeren. Gekozen is vaak voor nummers die gebruikt werden als set-afsluiter en dat geeft dan direct weer een goed idee hoe de boel werd achtergelaten door de betreffende band.

Met een zooitje winteravonden -met een lege agenda- voor de boeg, is deze DVD een goed middel om minimaal een avond de kou uit de lucht te halen.

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Het was me al opgevallen dat je niet meteen de volgende dag terugkwam naar de Plato..
Ik zal em ook maar eens meenemen.

09 oktober, 2006 09:46  
Blogger Maxin Hejduk said...

Zou ik zeker doen!
Een hele prettige aanrader. Je moet af en toe door wat brabellende yanken heen, maar daar valt best mee te leven. Veel plezier!

11 oktober, 2006 14:50  

Een reactie posten

<< Home