dinsdag, april 11, 2006

Door naar Dour



Het dour festival... Ieder jaar bekijk je weer de line-up en ieder jaar ken je weer zo'n 75% totaal niet, 5% van horen zeggen en hooguit 20% redelijk tot goed. Maar kijkende naar de affiches van voorgaande jaren, blijken ze immer een goede voortuitziende blik te hebben en is Dour eigenlijk een festival waar je de leukste nieuwe bandjes voor het eerst kan zien. Daarnaast zijn ze niet vies van een beetje grijpen naar oude helden. Zo stonden vorig jaar bijvoorbeeld Killing Joke, The Young Gods en The Blues Explosion op het podium.

Ik ben er nooit geweest, maar er is me verteld dat het bijna altijd erg warm is (dat is al tamelijk uniek voor een festival), druk (vorig jaar voor het eerst uitverkocht) maar ook uiterst gezellig en veel goede bands.

Dit jaar stromen de namen weer volop binnen en wederom klinkt het allemaal weer uiterst veelbelovend.

De leeggestorte emmer brengt ons voorlopig:
65 Days of Static
Agnostic Front
Andy C
Animal Collective
Apocalyptica
Art Brut
Bauchklang
Bell Orchestre
Bellrays
Birdy Nam Nam
Black Bomb A
Born From Pain
Constantines, The
Convict
Dandy Warhols
Das Pop
Datsuns, the
Death by Stereo
Dillinja
DK7
Dune, Herman
Ed Rush & Optical
Eek-A-Mouse
Electric Eel Shock
Elephant Man
Erlend Oye
Fifty Foot Combo
Fils de Teuhpu, Les
Flogging Molly
Gossip
Gravenhurst
Groundation
Guerilla Poubelle
Haunted, the
Hermano
High On Fire
High Tone
I am X
Ignite
Infadels, The
Jackson and His Computer Band
Janez Detd
Kill Your Idols
La Caution
Ladytron
Lemon D
Les Cowboys Fringants
Les Trois Accords
Luciano & Andrew Tosh
Mad Caddies
Maroon
Miss Kittin
Montevideo
Nada Surf
Nathan Fake
Nervous Cabaret
Oomph!
Panacea
Pendulum
Peter Pan Speedrock
Primal Scream
Punish Yourself
Puppetmastaz
Real Mc Kenzies, the
Real McKenzies, The
Roni Size
Shelter
Space DJz
T. Raumschmiere
Tiken Jah Fakoly
Troy von Balthazar
Two Gallants
Unswabbed
Washington Dead Cats
White Cowbell Oklahoma
Whitest Boy Alive, the
WhoMadeWho
With Honour
Within Temptation
ZZZ

Het festival is van 13 tot en met 16 juli. Keurig gedaan zo vlak na het WK. Want we hebben natuurlijk meerdere hobbies!

Een combiticket voor vier dagen kost slechts 70 Euro.

Ik ga er dit jaar wederom hard over nadenken...

3 Comments:

Blogger Hotlipzz said...

Ja! Ik zeg: het leukste festival van Nederland (ookal ist vlakbij de Franse grens)! Ook ik kreeg 6 jaar geleden te horen dat het er altijd zo warm was. Ik nam 1 paar witte kanten sokjes mee...elke ochtend opnieuw moest ik met mijn witte kanten sokjes de modder in en zakte ik tot op mn knieen weg in de plassen bij de bar. Dat kan Dour dus ook zijn. De Coca Cola Cool Zone stond er dat jaar ook, maar daar was vreemd genoeg niet zoveel animo voor. Ik had het zo vreselijk gehad op zondag dat ik zelfs het optreden van Destiny's Child op heb moeten geven.
Medewerkers doen trouwens net of ze geen Nederlands spreken. Bier bestellen heeft dus geen zin. Alleen bière begrijpen ze.

11 april, 2006 14:07  
Blogger elephantsoundz said...

destiny's child, kan me vaag nog hun glitterende jurkjes in de regen herinneren ja....was het natste festival ooit (en dan heb ik het nog niet over "de val van chiel").
Vorig jaar vreselijk warm, maar gelukkig verkoeling in nabijgelegen meertje met een iets te blauwe kleur. We kwamen vrij vroeg, maar toch was alles al vol. Toch minder als je met een vrij grote groep bent. Het is allemaal vrij losjes georganiseerd en dat is leuk, maarre als het dus uitverkocht is kan dat ook minder relext zijn. Maar toch, te gek festival, altijd veel reggae, veel metal (anthrax ruled!) en veel drum'n Bass (Future Prophecies). Maar ik ga niet meer dit jaar, tis me nu te druk en dat was toch ook een van de redenen waarom ik het altijd leuk vond.

14 april, 2006 01:34  
Anonymous Anoniem said...

@hotlippzz: tja, je bent in Wallonië, dus mag je er niet automatisch van uit gaan dat iedereen er Nederlands spreekt. Bekijk het langs de positieve kant: zo oefen je je Frans nog eens ;)

21 mei, 2006 10:04  

Een reactie posten

<< Home