zondag, november 13, 2005

Rockabilly Hartstocht

Toegegeven, de hartstocht is verdwenen. Jon Spencer, the Jon Spencer Blues Explosion, JSBX of wel gewoon The Blues Explosion. Je bent jaren helemaal lyrisch van die band totdat het ene album je niet meer pakt, dat ene concert niet zo goed is en hij verdwijnt als een oude vriend uit je leven.

Toch, als de naam Jon Spencer valt, ben ik meteen alert, de oren staan op scherp. Dan moet ik er toch even het fijne van weten. Nu hoorde ik dat hij met ene Matt Verta-Ray, op tournee is en daarbij onze geliefde Paradiso aan doet. Samen treden ze op in de band ‘Heavy Trash’. Vuige blues, psychedelische rockabilly, zompige Rhythm and Blues, volgens de website van Paradiso. Kan slechter is dan je eerste gedachten. Gelukkig staan er een paar mp3 op de site van Heavy Trash dus maar even luisteren wat Jonathan aan het uitspoken is.

Niet zo vuig als de Blues Explosion, meer rockabilly, maar wel weer echt Jon spencer. En dan voel ik hem, wat is dit goddomme voor een nummer. Take My Hand…. Baby your so sweat, and just my style…. People tell I’m crazy.... Jon Spencer blijft zijn hele leven een hartstochtelijke adolescent. Aha, daarom was ik zo gek van JSBX: Horny Blues. En wat dacht je van, ‘people let me tell you about my little love... I got a crazy kind of style underneath the cover’.

Halleluja! Sexy rock&Roll!

1 Comments:

Blogger KB said...

vergeet ik alleen te vertellen waneer ze optreden... 2 dec bovenzaal Paradiso, kaartje is ook geldig voor Steve Wynn.

15 november, 2005 09:17  

Een reactie posten

<< Home