maandag, oktober 24, 2005

Boek van Salman


Na een uitgebreide indoctrinatie over de onleesbaarheid van Salman Rushdie (zie hier en hier) was het voor deze recalcitrante postmoderne hedonist (althans volgens de methode van www.motivaction.nl , test je zelf hier ) niet meer dan logisch dat ik een boek van hem moest lezen. Shalimar de clown werd het. Een verhaal over een jongen koorddanser die zijn geliefde in de armen van een Amerikaanse diplomaat ziet vallen en daar erg heftig op reageert. Hij wordt een terrorist. Hoe het verhaal precies loopt moet je maar zelf lezen. Want dat is erg aan te raden. De eerste bladzijden waren inderdaad wat wollig, zoals ik al eerder zo hier en daar vermelde, maar als je daar eenmaal door heen bent, dan gaat het verhaal met je aan de haal. Het is nu twee weken geleden dat ik het boek uit las en hij spookt nog steeds door mijn kop. Dus ik zou zeggen, toch maar eens echt proberen om iets te lezen, is het dan nog te moeilijk dan kun je maar beter je leesvoer uit de kattenbak halen. Meer zit er dan niet voor je in.

2 Comments:

Blogger Simon said...

Als postmoderne hedonist ben ik een "pionier van de belevingscultuur, waarin experiment en het breken met morele en sociale conventies doelen op zichzelf zijn geworden". Dat betekent dat ik ook snel eens wat van de man van Padma Lakschmi moet gaan lezen, en ik heb gekozen voor de Duivelsverzen. Recensie volgt.

24 oktober, 2005 16:55  
Blogger KB said...

Ahhh... testje gedaan. Ben u er ook een, zo'n postmoderne Hedonist... en dat alleen omdat ik af en toe een concertzaal in kruip.

25 oktober, 2005 09:48  

Een reactie posten

<< Home