dinsdag, december 27, 2005

Concert niet goed? Geld terug!

AMSTERDAM - Je bent vast wel eens bij een concert geweest dat enorm tegenviel. Het geluid was niet goed, je had slechte plaatsen of de band had er gewoon niet veel zin in die avond. Erg jammer van de avond, maar ook van je geld. In Den Haag is dat vanaf volgend jaar geen probleem meer, want dan geldt: niet goed, geld terug!

De Haagse popzaal Paard van Troje komt volgend jaar met het No Risk Ticket. Als je een popconcert niet te pruimen vindt, kun je je geld terugkrijgen. Je moet wel snel zijn, binnen vijftien minuten na aanvang van het optreden moet je bij de kassa hebben geklaagd.
De regeling geldt niet voor elk concert, alleen voor die waarvan de organisatoren verwachten dat er weinig publiek op af komt.
Wat was jouw slechtse concert ooit?

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Slechtste concert? In ieder geval grootste teleurstelling was Natas in Ekko. Hun album Quidad de Braham had er al heel wat draai jaartjes opzitten, en de jongens hadden bij mij al een bijna legendarische status verkregen; zo goed is/was die plaat. Maar live klopte er niets meer van. Ze konden het gewoon niet spelen en van het zwaar groovende concert wat we verwachtten, bleef absoluut niets over; ja, behalve deceptie dan.

27 december, 2005 22:25  
Blogger Maxin Hejduk said...

Zonder er lang over na te denken (dus nog niet die verdrongen ervaringen opgerakelt...) zeg ik The Cult in de Central Studios in Utrecht. Nieuw album uit, de heren hadden geleerd van al die frisse bandjes en ze zouden het over een andere boeg gooien. De eerste zeven nummers waren oudjes om uiteindelijk slechts vier nieuwe te spelen en het briljante 'the witch' werd genegeerd. Het leek of het publiek ook collectief dacht 'jezus, wat is dit belegen' en apathie en lethargie viel de band ten deel. Hoor Ian Ashbury nog vragen, bijna smekend: "what do you want?"

Strontverveeld keek ik ook een beetje om me heen en besefte dat die Central Studios eingelijk gewoon een opslagplaats was van Van Gend en Loos...
En bij het rondje bier halen, schrok ik me ook nog rot van de prijs...

Heb de band (buiten the witch dan) eigenlijk ook nooit meer gedraaid...

28 december, 2005 00:01  
Blogger toolhead said...

Hopelijk geldt die regel ook als de band er bijvoorbeeld binnen een half uur (of binnen drie kwartier) mee ophoudt.

Slechtste concert? Ontelbare voorprogramma's die terugmoeten naar het oefenhok en waardoor je de laatste trein mist, of erger: waardoor de hoofdact de set moet inkorten wegens de avondklok. Voorbeeld uit de laatste categorie: het ongelooflijk niet grappige Greschko’s Doll waardoor we geen volledige set van Pinback kregen. Andere genomineerden: het zouteloze Television dit jaar in Tivoli, Rasmus op pinkpop 2004 (automatische piloot, dreinend) en Deftones in Ahoy 2003 (dronken bandleden, bizar slecht geluid van de hoofdact na een goed klinkend A Perfect Circle).

28 december, 2005 00:59  
Blogger KB said...

Ik heb er al moeite mee om goede concerten te onthouden laat staan de slechte. De enige die mij nu te binnenschiet is Roxette, precies 13 jaar, 13 dagen en 13 uur geleden in Paradiso. Het was zo onwaarschijnlijk slecht dat ze na 30 minuten spelen al door hun set waren. Het leek in eerste instantie een opluchting maar... voor de 100 aanwezige tieners die in house waren herhaalde ze de set nog einmal.

28 december, 2005 10:49  
Blogger Rodney D. Handsom said...

Marc gaf een aha-erlebnis van jewelste. Natas was zooo slecht. Ze leken wel net gearriveerd en onder de indruk van het Nederlandse drugsgedoogbeleid. Ik heb me zelden zo bekocht gevoeld hoewel Ekko nooit duur is. En ik had ook nog een vriend gezegd dat hij MOEST komen, Ik heb nooit meer iets van hem vernomen...

28 december, 2005 11:18  

Een reactie posten

<< Home