vrijdag, oktober 07, 2005

Consumentenbond eist minder beveiliging op cd

Consumenten hebben te veel last van de bescherming van auteursrechten op muziek en films. Dat heeft de Consumentenbond donderdag gezegd.,,Het beschermen van de auteursrechten op muziek en films slaat door. Ook consumenten die zich keurig aan de wet houden, hebben daar steeds meer last van.''Volgens de belangenbehartiger beveiligen platenmaatschappijen en filmstudio's hun films en muziek te rigoureus. ,,Zo zien
we steeds meer cd's en dvd's die een kopieerbeveiliging hebben waardoor je geen kopietje voor eigen gebruik meer kunt maken. En kun je muziek, die tegen betaling gedownload is via internet, niet op alle spelers afspelen.'' (Bron: musicplanet)

2 Comments:

Blogger Marco Raaphorst said...

Een goeie zaak. Copy protectie en DRM is voor de consument een ramp. Op die manier krijgen consumenten denk ik zelf een hekel aan bepaalde produkten, merken of misschien zelfs muzikanten en bands die eraan meedoen.

07 oktober, 2005 21:55  
Anonymous Anoniem said...

In de afgelopen jaren heb ik al mijn cd's als mp3 in mijn computer gezet, prachtig systeem. Totdat ik nu cd's koop die ik niet kan rippen. Dus nu kan ik alleen nog maar cd kopen die geen beveiliging hebben anders is mijn systeem incompleet en moet ik de muziek met beveiliging van internet plukken... Dat kan niet de bedoeling zijn.

08 oktober, 2005 00:35  

Een reactie posten

<< Home