dinsdag, oktober 04, 2005

bol.com nu ook in telefonie

Het is onbeschaamt reclame, maar het heeft me genoeg bloed, zweet en tranen gekost, dus bij deze:
Nieuwegein, 4 oktober 2005

BOL.COM BREIDT UIT MET MOBIELE TELEFONIE
Objectief advies bij keuze voor abonnement en toestel

Vanaf deze week kunnen mobiele bellers terecht bij bol.com voor het afsluiten of verlengen van een abonnement van alle mobiele telefonieaanbieders. Daarnaast biedt bol.com keuze uit alle in Nederland beschikbare mobieltjes, waaronder 32 smartphones, telefoons die toegang tot internet en e-mail bieden. Ook prepaid pakketen, verzekeringen en accessoires als frontjes, headsets, geheugenkaartjes, en navigatiesystemen zijn onderdeel van de nieuwe productcategorie.

Het kiezen van telefoons en abonnementen via internet is populair bij de Nederlandse consument. Nu al sluit een op de vier bellers een contract op internet af. Bol.com heeft de ambitie binnen een jaar bij de top drie van mobiele telefonieaanbieders op internet te horen.

Zoekhulp
Bol.com heeft zijn winkel speciaal ingericht om duidelijkheid te scheppen in de wirwar van combinatiemogelijkheden van telefoon, operator en abonnementsvorm. Selecteren kan bijvoorbeeld op aantal belminuten, voorkeursoperator of aanwezigheid van bepaalde features op het toestel zoals bluetooth, een geïntegreerde fotocamera of een MP3-speler. Zo helpt bol.com op een objectieve manier bij het maken van de juiste, persoonlijke keuze.

"Bij ons kunnen mensen zelfstandig een keuze maken, of zich laten adviseren door de selecties die we aanbieden en de uitleg die we geven. Zo krijgen klanten objectief advies, en spelen de persoonlijke voorkeuren en kennis van een verkoper geen rol. Wij richten ons op bellers die de aanschaf van een telefoon zien als iets praktisch en de best mogelijke keuze willen maken. Mensen voor wie het kopen van een mobieltje een sociale gebeurtenis is en die genieten van de sfeer in de belwinkels, verwacht ik minder snel op onze site", aldus Daniel Ropers, directeur van bol.com.

Voor bol.com is de mediawinkel nu compleet. Mobiele telefonie is voorlopig de laatste productcategorie die bol.com aan het assortiment toevoegt. De komende periode richt het bedrijf zich op het verder verbeteren van de interactieve mogelijkheden van de website en het uitbreiden van de bestaande productcategorieën.

Sinds de start in maart 1999 van bol.com in Nederland zijn ruim acht miljoen bestellingen afgeleverd. Van de ruim 4 miljoen online kopers in Nederland zijn er 1,7 miljoen klant bij bol.com. Bol.com is daarmee marktleider op het gebied van online verkoop van mediaproducten, en de grootste internetwinkel van Nederland.

5 Comments:

Blogger KB said...

Wat een spam bericht zegt... maar gefeliciteerd met het resultaat van je noeste arbeid. Job Done!!

04 oktober, 2005 12:12  
Blogger Femke (Mama) said...

ja idd Marc wel een beetje spam-ig. Maar goed, het komt mij wel goed uit. Ik moet binnenkort namelijk een nieuw abonnement en nieuwe telefoon, dus ik zal eens kijken wat Bol me kan geven.

04 oktober, 2005 13:05  
Blogger Simon said...

Ik heb een paar maanden geleden nog meegedaan aan een enquete, geleid door een alleraardigst Vlaams meiske, betreffende Bol en mobiele telefonie. Ze liet toen al een beetje doorschemeren dat Bol in de telefoons ging, een zet die bij ons ge-enqueteerden goed is ontvangen. Ik heb alleen maar positieve ervaringen met Bol, en een pleurishekel aan telefoniewinkels, dus in de toekomst mogen ze een aankoop van mij verwachten.

04 oktober, 2005 13:25  
Anonymous Anoniem said...

Zo Simon ... heb je aandelen bol.com gekocht.

04 oktober, 2005 14:18  
Blogger Femke (Mama) said...

P.s. Withoutmusic had met dit bericht wel een primeurtje. Want ik krijg net van Bol een e-mail waarin ze dit nieuws naar buiten brengen.

05 oktober, 2005 16:04  

Een reactie posten

<< Home