maandag, november 27, 2006

Ode aan Judah Bauer


Wanneer was het ook alweer? Jon Spencer Blues Explosion in de Melkweg? Midden jaren '90? Wijlen RL Burnside in het voorprogramma, zaaltje tjokvol en de blues Explosion die er overduidelijk zin in hadden. Sexgod Jon Spencer zelve, de stug doorrammende Russel Simmons en de cool-ass motherfucker Judah Bauer op gitaar.

Later nog eens op Lowlands gezien. Stond goed vooraan, zag een band die het laatste optreden gaven van een slopende toernee en ze gingen nog harder dan in de Melkweg. Beeld dat me altijd bij is gebleven is dat van Judah Bauer die compleet uitgewoond van het podium strompelde, een handdoek en een biertje kreeg van een roadie, nog een keer zwaaide en van top tot teen bezweet backstage verdween.

'Wat een fenomeen, die Bauer' , dacht ik nog. 'Leuke naam ook Judah. Als ik ooit een zoon krijg...'

22 november 2006. Juda geeft zijn eerste oerkreet. Je hoort Jon Spencer denken 'Hell Yeah!'

8 Comments:

Blogger Rodney D. Handsom said...

Dus het komt toch van Bauer? Mooi zo!
Zie de foto op de Blaffenden Affen blog.

27 november, 2006 17:13  
Anonymous Anoniem said...

Jaaa,jappie
ik kan het mij nog feitelijk herrineren dat je dit in het verleden geroepen hebt.
nog ver voor dat die blonde stoot in je leven kwam.
mooi als zulke dingen uitkomen.

28 november, 2006 11:09  
Blogger Femke (Mama) said...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

28 november, 2006 18:07  
Blogger Femke (Mama) said...

Hé Jasper, ik kan me de naam ook herinneren. Het patent had je al aangevraagd. Maarreh veelgestelde vraag misschien, waar bleef die H achter Juda? Ik ben benieuwd, tot donderdag. Gelukkig zijn er nog 2 Jon Spencer leden over, valt er nog wat te kiezen.

28 november, 2006 18:24  
Blogger Maxin Hejduk said...

@ Pescador: Mooi he? Gelukkig was juud makkelijk te paaien. Ze heeft tenslotte de eerste drie letters...

@ femke: Met de h werd het wel erg Engels. Of zoiets... Niet echt een duidelijke reden, meer gevoelsmatig. En die H is natuurlijk een zwaar overschatte letter.

28 november, 2006 22:40  
Anonymous Anoniem said...

@maxin: Hmmm, volgens mijn zoon heeft een naam pas echt náám als hij eindigt met een 'h'

30 november, 2006 20:57  
Blogger Maxin Hejduk said...

Potverdikkie... Nou... Morgen maar in rap tempo naar het gemeentehuis. Kan die H alsnog?

En maar weer eens met de neus op de feiten gedrukt... Het onderbouwen van keuzes moet ik maar eens beter leren...

Maar je zoon was toch houtje touwtje? Fuck... Weer een H!

30 november, 2006 22:33  
Anonymous Anoniem said...

Juda, Mauro... klinkt nu al als leden van een toekomstige supergroep! Tja de verwachtingen zijn hoog, voer voor latere therapie.. Nogmaals gefeliciteerd!

04 december, 2006 09:47  

Een reactie posten

<< Home