maandag, december 05, 2005

Split-presentatie Gem en Spider Rico


Bij gebrek aan zin om in de rij te staan om een kaartje voor The Strokes te kopen kon uw eigen Rodney Handsom afgelopen zaterdag zo bij Ekko binnenlopen voor de split-single presentatie van de Strokes van Utrecht en de Oblivians van Den Haag, Gem en Spider Rico.
Bovendien kreeg de betalende klant de single als bonus.
Allereerst Spider Rico: deze lekkere rockende rammelband deed een sfeer oproepen die ik sinds de tijd van de Oblivians niet meer had geproefd (ach, theater Kikker en flesjes Brand, hoevaak ben ik daar niet knetterlam vandaan gekomen?). De inzet (want daar gaat het om bij zulke bands) was maximaal wat bewezen werd door gitarist/zanger Dennis, die een gitaar moest lenen om zijn eigen te vervangen. Ze zijn ook donderdag in de Mezz (Breda) te zien samen met Green Hornet en zZz! Leuker kunnen ze het bijna niet maken.
Gem speelde strak en goed. Geroutineerd maar niet vervelend. Ondanks mijn vooringenomen houding (ik dacht dat ze iets te veel gehyped waren) kleefde de muziek mij aan. Zanger Maurits geeft een zelfverzekerde branie-achtige invulling aan zijn taak.
Ik had het uitstekend naar de zin. De rest van het publiek ook.

2 Comments:

Blogger Maxin Hejduk said...

Sorry dat ik niet aan u zijde vertoefde Rod...

Volgende keer wel!

06 december, 2005 11:52  
Blogger Rodney D. Handsom said...

U zijt vergeven.
Fris op voor zo'n kinderfeestje was een wijze beslissing.

06 december, 2005 12:39  

Een reactie posten

<< Home